Strona główna » Blog » Konwersja i frazy kluczowe na stronie internetowej

Konwersja i frazy kluczowe na stronie internetowej

jakie-frazy-kluczowe-na-stronie

Czym jest fraza kluczowa i jakie są ich typy i rodzaje.

Poznaj sposoby i metody dobrana słów kluczowych w wyszukiwarce Google tak by jak najlepiej strona internetowa była przygotowana pod pozycjonowanie, a każde kolejne treści i pozycje menu budowały prawidłową jej strukturę.

rodzaje słów i intencje keywords

Rodzaje fraz kluczowych

Tworząc stronę internetową powinniśmy zwrócić uwagę na budowę jej struktury jeszcze przed etapem projektowania grafiki i budowy makiet UX. Dobór fraz kluczowych to istotna kwestia z dwóch powodów:

  1. frazy raz dobrane do Twojego serwisu pozwolą na lepszy jego rozwój w przyszłości oraz bezproblemową rozbudowę struktury i architektury
  2. odpowiednio dobrane frazy do każdej podstrony poprawią jej widoczność w wyszukiwarce i wyczerpią tematykę danego zagadnienia które jest poszukiwane przez użytkownika na różnie wpisywane hasła do wyszukiwarki.

Wyróżniamy kilka typów fraz kluczowych, warto poznać ich intencję by móc lepiej dobrać content i przekaż w artykule blogowym czy podstronie.

Typy fraz kluczowych

Ogólne frazy kluczowe

Stosowane przez użytkowników w celu wyszukania informacji na temat produktu czy usługi. Frazy trudne do wypozycjonowania i z powodu braku intencji jasno określonej również mało konwertujące

Brandowe frazy

Używane celem wyszukania informacji o marce, firmie lub w przypadku gdy nie znamy docelowego adresu strony internetowej.

Frazy kluczowe kilkuwyrazowe tzw longtail

Frazy które wpisywane są w celu wyszukania konkretnej informacji lub produktu np: 'bluza z naszywkami niebieska’. Użytkownicy wpisujący ten typ fraz poszukują już konkretnego produktu lub usługi. Frazy o mniejszej wyszukiwalności jednak dobrze konwertujące. Warto zadbać o ten typ fraz i poszerzyć widoczność strony o te frazy poprzez budowanie bloga i postów z CTA do konkretnych sekcji podstron oferty, produktów na sklepie.

Branżowe słowa kluczowe

To frazy wpisywane przez użytkownika który poszukuje danych informacji o konkretnej branży np motoryzacyjna, medyczna etc, wyszukuje on np konkretnych portali lub blogów z danej tematyki

Jak wyszukiwać słowa kluczowe ?

Pisząc artykuł na bloga jak powiedzieliśmy już wcześniej warto uwzględnić intencję użytkownika oraz frazy kluczowe które potencjalnie wpisywane są do wyszukiwarki celem odnalezienia konkretnej odpowiedzi na pytanie, problem, poszukiwaną usługę.

Poznaj kilka sposobów by Twoje treści na stronie były lepiej widoczne

Podczas wyszukiwania tematów, merytorycznych artykułów które posłużą do pisania Twoich treści zapewne wpisujesz do wyszukiwarki różne frazy kluczowe, podziel je na główne które są 2-3 wyrazowe oraz zobacz co podpowiada Google w auto podpowiedziach / podczas wpisywania fraz /. To właśnie w tym miejscu Google sugeruje frazy zbliżone po których użytkownicy wyszukują dane zagadnienie i warto skupić się na tych słowach podczas tworzenia contentu. Podobnie na dole listy wyszukiwania Google sugeruje również podobne zwroty które warto uwzględnić w formie np nagłówków h2-h3 jako sekcja czy podrozdział na Twojej podstronie.

Innym narzędziem, które pozwoli zautomatyzować prace wyszukiwania słów kluczowych jest senuto.com, contadu.com lub darmowe narzędzie Google Key Word planner które po wpisaniu głównych fraz zaproponuje nam podobne oraz poda miesięczną liczbę wyszukiwań w przybliżeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × cztery =